Roztoky 2010
23.02.2011 16:01
V Roztokách byla opět zajímavá a krásná vozidla.
Tak se nám ta sezona navzdory horšímu počasí zase pěkně rozbíhá. Začali jsme třetím ročníkem Prvomájového pikniku, na programu byla prohlídka historických traktorů, společná jízda s účastníky tradiční Prvomájové jízdy motocyklů, kus jsme jeli podle trati Posázavského Pacifiku, kde jsme potkali také parní lokomotivu. Výlet končil grilováním v parku v Dolních Počernicích a všichni účastníci byli spokojeni.
Uběhl deštivý, studený týden a byla tady sobota 8. května, pro VCC Praha termín XXXI. ročníku Soutěže elegance historických vozidel. Do zámeckého parku v Roztokách přijelo nebo bylo přivezeno letadlo, automobily, motocykly, tříkolka, užitková a dětská vozidla,
Strojů bylo něco přes stovku, obdivovat je přišlo 2 500 platících diváků. Vinou špatného počasí to letos nebylo tolik, jako obvykle, ale každý pro sebe našel něco zajímavého a pěkného. Kulisa zámeckého parku i program je stále stejný, dopoledne jsou vozidla vystavena v parku, proběhne přehlídka dobového oblečení a odpoledne, po vyhlášení výsledků, účastníci předvedou svá vozidla v serpentině v obci a tím celá akce končí. Ale každý ročník má svojí atmosféru, jiný počet účastníků, nově představená vozidla, překvapení v podobě balonu, flašinetu, sbírky kočárků nebo letadla, setkání známých, kteří už se dávno neviděli.
Letos byl nejstarší automobil Renault Fréres, rok výroby 1898, majitel je pan Vohradský, který od prvních ročníků patří mezi stálé účastniky. Pozornost poutal také Walter, závodní speciál rok výroby 1921, současný majitel Vráťa Veselý úzkostlivě zachovává jeho patinu, o nějakém novém laku nebo chromu se nesmí ani mluvit. Čerstvě renovovanou Praga Picollo představil Standa Svoboda. Nový majitel, pan Rašovský, s hrdostí převedl elegantní Daimler TB 18 rok výroby 1951. Nechyběli pravidelní účastníci, Honza Šoral přivezl Phänomen rok výroby 1914, pan Hanzlík přijel s vozem Laurin a Klement, Vladimír Dambrich s limuzinou Aero 662, nazývanou v rodině Altánek, Jan Úředníček tentokrát s Tatrou 87, Vlastimil Drchota s dobově vyzdobeným Willis CJ-2A, Josef Dvořák hasič s Tudorem. A další, Tatra, Škoda, Praga, MG, Rolls Royce, Jaguar, Porsche, Mercedes, Trabant, Velorex, Lincoln těžko vyjmenovat všechny.
Nejstarší motocykl, Laurin a Klement Slavia rok výroby 1906 patří panu Dembovskému. Malá ČZ paní Vodičkové mi připomněla mládí, na podobné jsem v roce 1950 začínala, ale z dáli jsem obdivovala Harley Davidson, tady měl dost vzácný litrový motor. Byla zastoupena značka Jawa, Čezeta s Druzetou, Stadion, Triumph.
Lanz Bulldog 45 i Lanz Bulldog 25 z kategorie užitkových vozidel pan Laštovka kráce před polednem nastartoval, nebylo možné je přehlédnout ani přeslechnout. Za Lanz Bulldog 45 byla připojena nově vyrobená maringotka Cikánka, zařízená s přepychem dvacátých let. Nejmenší traktor Svoboda 12 rok výroby 1939 předvedl Jiří Císař v nápaditém dobovém oblečení.
O výsledcích ve čtyřech kategoriích rozhodla divácká anketa.
V kategorii AUTO získal 1. cenu Renault Frérez pana Vohradského,
2. cenu Dainmler DB TB 18 pana Rašovského,
3. cenu Jaguar SS Markéty Profeldové.
V kategorii MOTO získal 1. cenu Harley Davidson Josefa Beneše,
2. cenu Jawa 350 s vlekem PAV Lubomíra Burdy,
3. cenu Jawa 250 pérák Milana Pěkného
Jiné vozidlo 1. cena maringotka Cikánka Václava Laštovky
2. cena letadlo Blériot Václava Vodráška
3. cena Lanz Buldog 45 Václava Laštovky
Dobové oblečení 1. cena posádka Land Roveru SIIA Jiří Drábek se seržantem
2. cena posádka Fiat Topolino rodina Patócsových
3. cena posádka Morris Ten Four manželé Trencovi
Cenu ředitele získali Václav Kafka za Lincoln a Evžen Majoroš za Rolls Royce
Ocenění za pravidelnou účast Zdeněk Vohradský a Michal Hanzlík
Zvláštní odměnu za připomínku 100 výročí letectví v Čechách dostal Václav Vondrášek,
za předvedení malého traktoru Svoboda rok výroby 1939 Jiří Císař
V 16.30 byly ceny rozděleny, ředitel soutěže Jiří Černý se se všemi rozloučil a pozval je k účasti v příštím roce. Absolvováním předváděcí jízdy do stoupání v obci XXXI. ročník soutěžě elegance historických vozidel skončil.
Text i foto Jaroslava Brutarová
Seznam mých fotografií
- Renault Fréres rok výroby 1898 pana Vohradského
- Tatra 57 rok výroby 1933 pana Pátka seniora
- Phänomen rok výroby 1914 Honzy Šorala je rarita
- Volvo P 1800 F rok výroby 1970 Viktora Vávry
- Vráťa Veselý předvedl závodní speciál Walter z roku 1921
- Americké křídlaté křižníky representoval Buick Eldorado
- Pro Petru Stehlíkovou byla připravená tříkolka
- Hana Stehlíková už ovládala koloběžku
- Land Rover S II A rok výroby 1969 Jiřího Drábka
- Laurin a Klement 110 rok výroby 1925 pana Hanzlíka
- Kachna, to je přece už dávno legenda
- Fantasii se meze nekladou
- Jirka Černý přijel s Fordem Mustang přímo z Kalifornie
- Alfa Romeo už je také veterán
- Morris ten Four rok výroby 1933 pana Trence
- Silniční štika Aero 1000 pana Dembovského mladšího
- Aero 1000 Lenky Hudcové vedle Jaguara SS 100 Markéty Profeldové
- Daimler TB 18 rok výroby 1951 pana Rašovského
- U lincolna vládla pohoda
- Nejstarší z jednostopých vozidel je Laurin a Klement rok výroby 1906
- Na malé ČZ jezdí paní Vodičková
- Zajímavá Jawa 350 SV rok výroby 1939
- Znalci obdivovali Harley Davidson s litrovým motorem
- Pan Laštovka připojil za traktor Lanz Buldog ještě maringotku Cikánka
- O maringotku už projevil zájem cirkus Humberto
- Jiří Císař předvádí traktror Svoboda 12
- Spolujezdkyně z vozu Austin 10 paní Frýdmanová
- Diváci ocenili posádku vozu Land Rover S II A
- Jiří Císař se raduje z ocenění malého traktoru Svoboda 12
- Nashledanou v roce 2011 se těší Jiří Černý
—————